Pravna podlaga
Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP)
V. POSTOPEK Z ZAHTEVO ZA OBRAVNAVO KRŠITVE PACIENTOVIH PRAVIC
1. Prva obravnava kršitve pacientovih pravic pri izvajalcu zdravstvenih storitev
56. člen
(sprotno razreševanje nesporazumov in sporov)
(1) Če pacient neposredno med zdravstveno oskrbo izrazi nezadovoljstvo pri izvajanju zdravstvene oskrbe ali nezadovoljstvo z odnosom zdravstvenega delavca oziroma zdravstvenega sodelavca, se poskusi nesporazum z dodatnimi pojasnili ali ukrepi odpraviti takoj.
(2) Če pacient z dodatnimi pojasnili ali ukrepi ni zadovoljen, ga zdravstveni delavec oziroma zdravstveni sodelavec seznani s pravico in postopkom vložitve zahteve za prvo obravnavo kršitve pacientovih pravic.
Prva obravnava pri izvajalcu zdravstvenih storitev
Rok za vložitev prve zahteve
Prvo zahtevo zaradi domnevno neustreznega odnosa zdravstvenih delavcev oz. sodelavcev lahko vložite v 15. dneh od nastanka domnevne kršitve. Prvo zahtevo zaradi domnevno neustreznega ravnanja zdravstvenega osebja pri nudenju zdravstvene oskrbe vložite najpozneje v 30. dneh po končani zdravstveni oskrbi. Če ste za kršitev izvedeli kasneje oz. so se posledice kršitve pokazale kasneje, lahko prvo zahtevo vložite po preteku rokov, vendar najkasneje v 3. mesecih. Zahteva za prvo obravnavo mora vsebovati:
- osebno ime
- naslov
- kontaktne podatke pacienta
- opis domnevne kršitve
- podatke o udeleženih zdravstvenih delavcih oz. sodelavcih
- čas in kraj domnevne kršitve
- morebitne posledice domnevne kršitve
- morebitni predlog za rešitev sporne zadeve.
Kako poteka obravnava prve zahteve
- Pristojna oseba lahko po prejemu popolne zahteve:
- zahtevi v celoti ugodi
- napoti pacienta na pristojno pravno ali fizično osebo
- napoti pacienta na pristojni državni organ ali najbližjega zastopnika, če se zahteva nanaša na uveljavljenje pravic iz zdravstvenega zavarovanja
- ustavi postopek, če pacient zahtevo umakne
- pisno povabi pacienta na ustno obravnavo.
Ustna obravnava
Če vas pristojna oseba povabi na ustno obravnavo, bo opravila pogovor z vami in udeleženim zdravstvenim delavcem oz. sodelavcem, ki lahko pojasni okoliščine obravnavane kršitve. Na pogovor se lahko povabi tudi drugega strokovnjaka, ki ima potrebna znanja s področja kršitve, lahko pa se opravi še pregled zdravstvene dokumentacije.
O poteku ustne obravnave se zapiše zapisnik. Namen ustne obravnave je predvsem sklenitev dogovora o načinu rešitve spora. Dogovor je sklenjen, ko ga podpiše pacient in pristojna oseba. Če dogovor o načinu rešitve spora ni sklenjen, se to navede v zapisniku.
Pristojna oseba vas mora poučiti o možnosti vložitve zahteve pri Komisiji Republike Slovenije za varstvo pacientovih pravic.
Zastopnik pacientovih pravic za gorenjsko regijo:
Avgust Rebič
Prostori Nacionalnega inštituta za javno zdravje, Območna enota Kranj
Gosposvetska ulica 12
4000 Kranj
E-pošta: avgust.rebic.ext@gov.si
Uradne ure:
sreda od 12:00 do 20:00
četrtek od 7:00 do 15:00
Tel.: 04 20 17 109